Het team

Binnen de school werken alle teamleden op professionele wijze samen aan de ontwikkeling van onze kinderen.

Ons team is opgebouwd uit:
  • Groepsleerkrachten: Zijn verantwoordelijk voor de gang van zaken in de onderwijsgroep. Hier verstaan wij onder: lesgeven, begeleiden en coachen van kinderen gedurende hun cognitieve- en sociaal emotionele ontwikkeling. De leerkrachten staan in dialoog met ouders over de ontwikkelingen van hun kind. Daarnaast dragen zij bij aan schoolontwikkelingen door deel te nemen aan werkgroepen, overleggen, nascholingsbijeenkomsten en activiteiten ten behoeve van de school. 
  • Ondersteuners: Zijn verantwoordelijk voor ondersteunende taken in de groep en worden ingezet als begeleiders in het onderwijsleerproces van kinderen. Zij hebben minimaal een opleiding tot onderwijsassistent afgerond en hebben ambities m.b.t. het uitvoeren van lesgevende taken. 
  • Intern begeleider: Is onderdeel van het managementteam en houdt zich bezig met de ontwikkeling, coördinatie en uitvoering van ondersteuningsbeleid binnen de school en de begeleiding van leerkrachten en de ondersteuners. De intern begeleider bereidt de uitvoering van beleid voor, volgt de ontwikkelingen op het gebied van zorg en houdt leerkrachten hiervan op de hoogte. Tegelijkertijd coördineert de intern begeleider de administratie rond het zorgbeleid en onderzoek. Zij coacht en informeert leerkrachten en ondersteuners bij het opstellen en uitvoeren van (groeps-) plannen. Zij is aanspreekpunt voor ouders en schoolleiding en geeft leiding aan groeps- en leerlingbesprekingen.
  • Expert-leerkracht Taal en Lezen: Coördineert het taal- en leesonderwijs binnen de school. Daarbij is zij een belangrijke schakel in het implementeren van de doorgaande leerlijn. Hierbij staat centraal dat de leerlingen begeleid worden in kennis en diverse vaardigheden in de wereld van taal en lezen. Tevens begeleidt zij het team in het toepassen van alle mogelijkheden binnen ons bestaande onderwijs.
  • Expert-leerkracht Rekenen: Coördineert het rekenonderwijs binnen de school. Daarbij is zij een belangrijke schakel in het implementeren van de doorgaande leerlijn. Hierbij staat centraal dat de leerlingen begeleid worden in kennis en diverse vaardigheden in de wereld van rekenen en rekenen in de wereld. Tevens begeleidt zij het team in het toepassen van alle mogelijkheden binnen ons bestaande onderwijs.
  • Expert-leerkracht Maakplaats: Coördineert het digitale geletterdheid onderwijs binnen de school. Daarbij is zij een belangrijke schakel in het implementeren van de doorgaande leerlijn. Hierbij staat centraal dat de leerlingen begeleid worden in diverse vaardigheden in de uitdagende digitale wereld. Tevens begeleidt zij het team in het toepassen van alle mogelijkheden binnen ons bestaande onderwijs. 
  • Vakdocent bewegingsonderwijs: Is verantwoordelijk voor de motorische leerlijn binnen de school. Hij/zij verzorgt jaarlijks de motorische remedial teaching screening. Leerlingen laten aan de hand van oefeningen hun motorische vaardigheden zien. Na het in kaart brengen worden in het bewegingsonderwijs specifieke oefeningen toegevoegd om bepaalde vaardigheden te verstevigen. 
  • Coördinator Naschoolse activiteiten: Coördineert de activiteiten die na schooltijd plaatsvinden. Waarborgt de kwaliteit van die activiteiten en stelt een rooster op. 
  • Managementassistent: Is verantwoordelijk voor administratieve en ondersteunende uitvoerende taken voor medewerkers, ICT, intern begeleider en schoolleider.
  • Conciërge: Is verantwoordelijk voor praktische ondersteunende taken voor het hele  team en telefonisch contact met ouders en externen. 
  • Schoolleider: Draagt zorg voor kwaliteit, organisatie, begeleiding en welzijn van iedereen die bij de school betrokken is. 
  • Studenten: Wij bieden MBO en HBO studenten een opleidingsplek. Zij functioneren onder verantwoordelijkheid van onze medewerkers binnen de school. 
  • School maatschappelijk werker: Onze SMW is vanuit de gemeente voor een paar uur verbonden aan onze school en ondersteunt de school, ouders en kinderen waar nodig. 

Ouders aan het woord

"De aandacht voor maatwerk voor de leerlingen met aanvullende en uitdagende opdrachten, bevalt ons zeer!"