Onze visie

In ontwikkeling!
Op de Ranonkel stimuleren we kinderen om ontwerpend te leren. Onderzoeken hoe een vulkaan werkt is stap 1, er zelf één te maken is een tweede. Zo staan we ook in onderwijs. Want als we weten wat kinderen nodig hebben, dan kunnen we onderwijs ontwerpen dat écht aansluit. Dat vraagt natuurlijk om een gezonde dosis eigenwijsheid. Om lef ook, creativiteit en de bereidheid tot ontwikkeling. Want alleen als je durft, ontdek je wat er allemaal mogelijk is. Het vraagt ook om reflectie. Een goed idee kan altijd beter en van elk slecht idee valt iets te leren. Verder vraagt het om samenwerking. Met collega's, met de buurt, met zorg en met dienstverlening. Want de klas is nooit een eiland en elk kind verdient een veilige omgeving om de wereld te ontdekken en zijn eigen toekomst te ontwerpen.

Onze kernwaarden
Wij werken met onze ouders, leerlingen en partners samen op basis van wederzijds respect. We zijn ambitieus, naar hen en naar onszelf! We maken ruimte voor de ontwikkeling van leerlingen, leerkrachten en onze school. En dat doen we vanuit onze kernwaarden:
We geven en hebben vertrouwen; in elkaar, in onze kinderen, in de ouders en in onszelf.
We verbinden heden en toekomst, we verbinden mensen, culturen en opvattingen.
We tonen meesterschap in wat we doen!

Onze visie is nog steeds in ontwikkeling, net als de school.

Meer weten?
Neem dan eens contact met ons op.

Ouders aan het woord

"Ik ben heel tevreden over hoe het onderwijs nu georganiseerd is."

De leerkrachten zijn fantastisch!!! Dat is in mijn ogen het belangrijkste.