Muziekschool Waterland

Muziek is voor iedereen

Muziek ontroert, beweegt, verbindt, verwondert. Muziek draagt bij aan de ontwikkeling van sociale, emotionele en cognitieve vaardigheden. Ook stimuleert muziekbeoefening de creativiteit en verbeeldingskracht. Daarom verzorgt Muziekschool Waterland vaste muzieklessen in groep 5. De leerlingen mogen zelf kiezen welk instrument zij willen bespelen: viool, keyboard, gitaar, fluit, hobo, saxofoon, trombone. Er is van alles mogelijk! Gedurende het gehele lesblok stelt Muziekschool Waterland de muziekinstrumenten kosteloos ter beschikking zodat de leerlingen ook thuis kunnen oefenen. In de lessen wordt ook aandacht besteed aan algemene muzikale vorming en natuurlijk zingen we ook samen!

Daarnaast is door de toekenning van de subsidie Muziekimpuls een doorgaande lijn van muzieklessen opgezet. Het binnenhalen van (muziek)experts stimuleert de talentontwikkeling op het gebied van muziek bij de kinderen.

Kijk voor meer informatie op de website van Muziekschool Waterland.

"De aandacht voor maatwerk voor de leerlingen met aanvullende en uitdagende opdrachten, bevalt ons zeer!"