't Boterbloempje

Makkelijk doorstromen van de peuterspeelzaal naar de basisschool

Peuterspeelzaal 't Boterbloempje is gehuisvest in een eigen lokaal. De samenwerking tussen de peuterspeelzaal en obs De Ranonkel bestaat onder andere uit het samen uitvoeren van enkele activiteiten zoals de Kinderboekenweek, Sinterklaas, kerstliedjes zingen en dergelijke. Ook vinden er op gezette momenten ontmoetingen plaats tussen de peuters van 't Boterbloempje en de leerlingen van De Ranonkel. Zodra duidelijk is dat een peuter bijna naar de basisschool gaat en doorstroomt naar De Ranonkel is het mogelijk dat er meerdere wenmomenten worden ingepland. Voor de overstap is er een nauwkeurige overdracht van de ontwikkeling van de peuter tussen de pedagogisch werker en de leerkracht waar de peuter naar toe gaat.

Klik hier als u meer weten over peuterspeelzaal 't Boterbloempje.

Leerlingen aan het woord

"Ik vind gym, muziek en lezen het leukste op onze school!"

Leerling van groep 4